Multimeedia ja e-õpe


Comeniuse projekt “IDEElaboratoorium”

Posted in Uncategorized kirjutas multimeedia &emdash; 13/01/2011

Eksperimenta.net lehelt leidsin IDEElaboratooriumi tutvustuse:

Projekti “IDEElaboratooriumid: kuidas lõimida kaasaegset kunsti ja kunstiharidust” eesmärgiks on kaaaaegse kunsti ja kunstihariduse lähendamine. Koostöö tulemusel valmib avatud ja jätkusuutlik platvorm ideede ja parimate praktikate vahetamiseks, kuidas integreerida senisest enam kaasaegset kunsti koolide õppetegevusse. 

Projekti tutvustaval lehel on ära toodud 5. punktiline programm:

1. Vähene kogemuste vahetus
Hetkel puudub piisav arutelu kaasaegse kunsti õpetamise üle ning kogumuste ja oskuste vahetamine on vähene. Projekti käigus luuakse jätkusuutlik võrgustik ja mugavad suhtluskanalid, et vahetada õpetamismeetodeid, parimaid praktikaid ning arutada kaasaegse kunsti õpetamise temaatikat.

2. Heade meetodite puudus
Paljudel õpetajatel puuduvad teadmised, oskused ja kogemused, kuidas õpetada kaasaegset kunsti. Kaasaegset kunsti mitmekesine loomus, tegelemine kunstiväliste ühiskonnas aktuaalsete teemadega, nõuab teisi meetodeid kui modernistlikust paradigmast lähtuv kunstiharidus. Projekti käigus vahetatakse kogemusi ning töötakse koostöös välja head meetodid kaasaegse kunsti õpetamiseks. Saadav kogemus rikastab õpetajate „tööriistakasti“.

3. Motivatsiooni puudus
Tugeva baasi ja mitmekesiste meetodite puudumine võib viia motivatsioonipuuduseni üldse kaasaegset kunsti õpetada. Kogemuste mitmekesistamine ja praktika suurenemine tõstab ka õpetajate motivatsiooni kaasaegset kunsti rohkem tundidesse integreerida.

4. IKT-meetodite vähene kasutamine
IKT-meetodeid ja digitehnoloogia ning Interneti võimalusi võiks kunstiõpetuses rohkem kasutada. Infokommunikatsioonitehnoloogia on osa meie igapäevaelust, kuid see ei ole veel loomulik osa haridusest. Projekti käigus, töötubades ja koolides, katsetame erinevaid võimalusi IKT-meetodite kasutamiseks, nii traditsiooniliste tehnikate rikastamiseks kui seostamaks kunsti aktuaalsete teemadega.

5. Interdistsiplinaarse lähenemine vähene kasutamine
Praegusel hetkel ei kasutata piisavalt kunsti potentsiaali ainete lõimimiseks, samuti kasutatakse vähe interdistsiplinaarset lähenemist. Rikkalikud tehnikad ja arvukad teemad, mida kaasaegse kunsti praktikas kasutatakse, on ideaalne vahend erinevate ainete ja kunsti lõimimiseks. Projekti käigus tegeleme paljude ühiskonnas aktuaalsete teemadega ja reflekteerime neid kunstipraktikas.

Sealt leidsin ka: Koolinoorte kaasaegse kunsti triennaal Eksperimenta! (E!) on ainulaadne kunstisündmus, mis esitab haridusele üleskutse murda välja kooliseinte vahelt ja suhestuda loovalt meid ümbritseva eluga.

Esimene Eksperimenta! toimub 26. aprillist – 14. juunini 2011 Tallinnas, Lauluväljakul ning Maarjamäe lossis

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s


%d bloggers like this: