Multimeedia ja e-õpe


Comeniuse projekt “IDEElaboratoorium”

Posted in Uncategorized kirjutas multimeedia &emdash; 13/01/2011

Eksperimenta.net lehelt leidsin IDEElaboratooriumi tutvustuse:

Projekti “IDEElaboratooriumid: kuidas lõimida kaasaegset kunsti ja kunstiharidust” eesmärgiks on kaaaaegse kunsti ja kunstihariduse lähendamine. Koostöö tulemusel valmib avatud ja jätkusuutlik platvorm ideede ja parimate praktikate vahetamiseks, kuidas integreerida senisest enam kaasaegset kunsti koolide õppetegevusse. 

Projekti tutvustaval lehel on ära toodud 5. punktiline programm:

1. Vähene kogemuste vahetus
Hetkel puudub piisav arutelu kaasaegse kunsti õpetamise üle ning kogumuste ja oskuste vahetamine on vähene. Projekti käigus luuakse jätkusuutlik võrgustik ja mugavad suhtluskanalid, et vahetada õpetamismeetodeid, parimaid praktikaid ning arutada kaasaegse kunsti õpetamise temaatikat.

2. Heade meetodite puudus
Paljudel õpetajatel puuduvad teadmised, oskused ja kogemused, kuidas õpetada kaasaegset kunsti. Kaasaegset kunsti mitmekesine loomus, tegelemine kunstiväliste ühiskonnas aktuaalsete teemadega, nõuab teisi meetodeid kui modernistlikust paradigmast lähtuv kunstiharidus. Projekti käigus vahetatakse kogemusi ning töötakse koostöös välja head meetodid kaasaegse kunsti õpetamiseks. Saadav kogemus rikastab õpetajate „tööriistakasti“.

3. Motivatsiooni puudus
Tugeva baasi ja mitmekesiste meetodite puudumine võib viia motivatsioonipuuduseni üldse kaasaegset kunsti õpetada. Kogemuste mitmekesistamine ja praktika suurenemine tõstab ka õpetajate motivatsiooni kaasaegset kunsti rohkem tundidesse integreerida.

4. IKT-meetodite vähene kasutamine
IKT-meetodeid ja digitehnoloogia ning Interneti võimalusi võiks kunstiõpetuses rohkem kasutada. Infokommunikatsioonitehnoloogia on osa meie igapäevaelust, kuid see ei ole veel loomulik osa haridusest. Projekti käigus, töötubades ja koolides, katsetame erinevaid võimalusi IKT-meetodite kasutamiseks, nii traditsiooniliste tehnikate rikastamiseks kui seostamaks kunsti aktuaalsete teemadega.

5. Interdistsiplinaarse lähenemine vähene kasutamine
Praegusel hetkel ei kasutata piisavalt kunsti potentsiaali ainete lõimimiseks, samuti kasutatakse vähe interdistsiplinaarset lähenemist. Rikkalikud tehnikad ja arvukad teemad, mida kaasaegse kunsti praktikas kasutatakse, on ideaalne vahend erinevate ainete ja kunsti lõimimiseks. Projekti käigus tegeleme paljude ühiskonnas aktuaalsete teemadega ja reflekteerime neid kunstipraktikas.

Sealt leidsin ka: Koolinoorte kaasaegse kunsti triennaal Eksperimenta! (E!) on ainulaadne kunstisündmus, mis esitab haridusele üleskutse murda välja kooliseinte vahelt ja suhestuda loovalt meid ümbritseva eluga.

Esimene Eksperimenta! toimub 26. aprillist – 14. juunini 2011 Tallinnas, Lauluväljakul ning Maarjamäe lossis

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s


%d bloggers like this: